PROCESS
|
ÖPPENHET Förmågan att hålla sig öppen och experimenterande. Mod. Att våga pröva många olika vägar och ingångar. Våga misslyckas. |
DRIVKRAFT Förmåga att driva processen framåt. Förmåga att söka handledning från lärare eller medstudenter. Bidra till det gemensamma lärandet. |
|
REFERENSER OCH FÖREBILDER Förmåga att se, använda, koppla ihop och ta in omvärlden i arbetet. |
|
PRESENTATION
|
RISKTAGANDE Förmåga att ta nya steg eller att fördjupa en problematik. Mod. |
FORMELL KVALITET Förmåga att välja relevant uttryck i relation till intention. |
|
KOMMUNIKATION Förmåga till att skapa interaktion. Dialogicitet. Mottagarperspektiv. |
|
REFLEKTION
|
KONTEXT Förmåga att sätta in arbetet i ett pedagogiskt, didaktiskt och eller ett omvärldsperspektiv. |
LÄRANDE Förmåga att se sin egen utveckling. Hur, vad, varför lärde jag mig. |
|
KOMMUNIKATION Förmåga att ge struktur åt det iakttagna. Dialogicitet. Mottagarperspektiv. |
måndag 21 oktober 2013
Nya utmaningar på hög nivå
RIKTLINJER FÖR GESTALTANDE ARBETE OCH HANDLEDNING AV MEDSTUDENTER
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar